Singapore: I never wanna go home! 4

Night Safari Singapore Zoo

Laksa

School of Law

Random straatje in het centrum

CBD

Park achter ‘de boot’

Het is dat ik het strand ook even nodig had om bij te komen, maar het hoogtepunt van mijn reis was toch wel Singapore. De stad die alles heeft, maar toch heel relaxed aanvoelt. Daarbij is het een eet- en shop-walhalla. Do I need to say more?

Dinsdagavond kwamen we aan in Singapore. In tegenstelling tot de rest van de reis hadden we dit keer al van tevoren een hotelletje geboekt. Singapore is toch iets minder ‘backpacken’ en iets meer Westers, en aangezien we in het donker zouden aankomen leek plannen ons dit keer dus wel verstandig. Hotels zijn een stuk duurder dan in de rest van Azië. Als je een eigen (bad)kamer wil betaal je snel al 50 euro per nacht. Wij verbleven in de hippe wijk Bugis, in Hotel 81. Dit is een keten met tientallen vestigingen nabij het centrum.

Singapore bestaat uit verschillende wijkjes, waaronder Colonial District, Chinatown, Central Business District (CBD), Little India en Kampong Glam (waar Bugis zich ook bevindt). Woensdag hebben we al deze wijkjes (snel) per voet verkend. Singapore bleek namelijk nog best te lopen, al hebben we een metro’tje terug genomen. Singapore heeft veel mooie pandjes, is ruim opgezet, heeft relatief weinig hoogbouw, en heeft veel Chinese, Indiase, en Maleisische invloeden. Ook het Midden-Oosten is vertegenwoordigd in de wijk Kampong Glam. Daar aten we ’s avonds kebab en rookten perzik waterpijp bij één van de vele tentjes.

Donderdag was het tijd voor Sentosa Island, het Never Neverland van Singapore. Op slechts een kabelbaan afstand vind je er onder meer pretparken en hotels. Wij brachten een bezoekje aan ’s werelds grootste aquarium. Het was gigantisch druk, maar elke zeeliefhebber zal zich vergapen aan de hoeveelheid zeedieren en grootte van de aquaria.

Na Sentosa Island namen we de metro naar Orchard Road, het moderne centrum van Singapore. Deze straat ziet eruit als de Champs Elysees, met gigantische grote panden van dure merken, warenhuizen, shoppingmalls, en nog meer merken. Je kunt je hier helemaal uitleven als je dat wil. Helaas heeft vriendlief een bloedhekel aan winkelen én wilden we nog naar de Singapore Zoo, waardoor er weinig tijd voor shoppen overbleef.

De Singapore Zoo zal vast mooi zijn overdag, maar wij gingen die avond op Night Safari. Ook hier bleek het gigantisch druk. Na even in de rij gestaan te hebben stapten we achter in een treintje, dat vervolgens door de dierentuin reed. Het idee van de Night Safari was dat het dus donker is en de dieren net gevoerd en dus actief zijn. Helaas was er door het donker echter weinig te zien, was het bijna onmogelijk om een goede foto te maken, en zaten we achterin het treintje waardoor we vaak geen dieren zagen als de gids er iets over vertelde. Wie dieren wil zien kan beter naar Kenia gaan, of een bezoekje brengen aan Animal Kingdom in Disney World Florida (of misschien ben ik gewoon verwend).

Ik had Singapore nog wel veel meer willen ontdekken, maar helaas was het vrijdagochtend alweer tijd om de bus te pakken naar de laatste bestemming: Malacca. Daarom kan ik jullie slechts tippen over de spots die ik in deze twee dagen heb kunnen ontdekken:

* Hotel 81 Heritage om te slapen (ongeveer 60 euro per nacht voor een nette, schone kamer)
* Wandelen door Colonial District, Chinatown, CBD, Little India en Kampong Glam.
* Kebab eten en waterpijp roken in Kampong Glam (Arab Street)
* Eten in foodcourt Bugis Junction
* Shoppen op Orchard Road

Over Suzanne

Traveladdict, girlboss, digital nomad, happinessjunkie Suzanne begon in 2009 met bloggen. Vanaf april 2012 doet ze dat op VrijeMeid.nl. Naast haar blog is Suzanne mede-eigenaar van PR-bureau Snappr en schreef zij het boek Work Hard Travel Harder. Ook een Vrije Meid worden? Suzanne is in te huren als Vrije Mentor! Lees meer over haar Vrije Meid 1:1 Traject op SuzannevanDuijn.nl.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 gedachten over “Singapore: I never wanna go home!